Havarikommisjonen: Viking Sky var berre ei skipslengde frå å grunnstøyte

Cruiseskipet Viking Sky var berre ei skipslengde frå å grunnstøyte då det mista motorkrafta på Hustadvika i mars, ifølgje Havarikommisjonens førebelse rapport.

Årsaka til motorstansen var at tankane med smørjingsolje vart halde på eit for lågt nivå. Då skipet vart utsett for mykje rørsle i dei høge bølgjene 23. mars i år, fekk ikkje dieselgeneratorane sogne nok olje inn, noko som gjorde at motorane stansa.

Ifølgje rapporten låg nivået på smørjingsolje på 28-40 prosent av kapasiteten, medan tilråding for denne typen dieselgenerator var eit nivå på 68-75 prosent.

Motorstansen utløyste ein stor redningsoperasjon, og gjennom kvelden og natt til 24. mars vart 470 personar evakuerte med helikopter.

Cruiseskipet var på sitt siste av seks nordlyscruiseturar då hendinga skjedde. Skipet forlét Tromsø 21. mars og skulle til Stavanger 24. mars.

18 alarmar

Om morgonen 23. mars gjekk det 18 alarmar om lågt oljenivå på skipet, kjem det fram i rapporten. Så vart det ikkje registrert nokon alarm før klokka 13.37.

Skipet rulla frå side til side i dei høge bølgjene. På 19 minutt skrudde alle dei tre dieselgeneratorane seg av, og skipet fekk motorstans.

Det vart sendt ut mayday. Det første helikopteret kom fram til staden omtrent klokka 15. Mannskapet hadde vurdert å evakuere passasjerar og mannskap til livbåtane, men på grunn av vêret vart det vurdert til å vere altfor farleg. Passasjerar vart derfor evakuerte med helikopter i staden.

Held fram tryggingsarbeidet

Passasjerane på Viking Sky var hovudsakleg amerikanarar og britar, og dessutan ein del australiarar. Representantar frå dei tre landa har samarbeidd med Havarikommisjonen i arbeidet med rapporten.

Undersøkingane rundt nestenulykka vil halde fram. Cruiseskipet var berre ei skipslengde unna grunnstøyting. Skipet hadde akkurat passert over eller rett ved sida av ei grunne på 10 meters djup, ifølgje rapporten.

Havarikommisjonen viser til at det er viktig å identifisere tryggingsområde for å unngå liknande hendingar i framtida.

Det vidare arbeidet vil mellom anna sjå på:

* Oppfølging av alarm i maskinrommet

* Passasjerplanlegging

* Bistand ved avgjerder

* Rutinar for smørjingsolje

* Evakuering og tryggingsprosedyrar

* Tryggingshandtering

* Lokale vêrforhold og måling av havdjup

* Sikker retur til hamn

Oppdaterte smørjingsolje-tilråding

Etter hendinga sende norske sjøfartsstyresmakter ut ei oppdatert tilråding om at alle skip må ha nok smørjingsolje og også sørgje for at det er tilstrekkeleg tilgjengeleg i tilfelle dårleg vêr.

Det var kuling til storm med vindstyrke på 22-25 meter per sekund i området denne dagen. Havarikommisjonen viser til at vêret stemte overeins med vêrmeldinga.

Wilhelmsen Ship Management, som stod for den marine drifta av cruiseskipet, har òg sendt ei melding til alle fartøya sine om å oppdatere rutinar for smørjingsolje når ein førebur seglas i hardt vêr.

Cruiseskipet Viking Sky sende ut maydaymelding då motorane stoppa og skipet kom i drift.
Foto: Frank Einar Vatne / NTB scanpix